
ÚJ konfliktushelyzetek humorral a munka világában.
Mácsai Pál önálló estje a HATÁRVONALAK Színházi Fesztiválunk keretében látható a Weöres Sándor Színházban.
„Mert az úgy volt, hogy mi szerelembe estünk. Ez egy love story. Az úgy volt, hogy mi csíptük egymást, és aztán meg elvittek az érzelmek. És akkor összejártunk egy évig stikában, mert ez egy titkos story volt. Egy titkos love story, Rómeó és Júlia.”
Az előadásra 20% kedvezmény érvényesíthető a kosár oldalon. / A 20% discount can be applied to the event on the basket page.
A Massza Orbit című performansz-előadás a tömeg hajlandóságát, valamint fragmentumait vizsgálja egy spekulatív nyelv magyarázatában. Az előadó saját hatáskörét ábrázolva, absztrahálni kezdi kötelezettségeit a nézők iránt.
Mi fér bele egy baráti kapcsolatba? Honnan tudhatja az egyén, hogy felkészült a szülői szerepre? Mik lehetnek a szempontok egy potenciális biológiai apa kiválasztásakor? Mennyire determinálja az egyének közti kapcsolatokat a nemi hovatartozás vagy a szexuális orientáció?
Sydney Pollack 1969-es filmjében egy maratoni táncverseny a történet helyszíne, ahol életre halálra szól a verseny. Mi most nem életre halálra játszunk, de táncversenyre hívunk titeket. Párokat várunk, és déltől este 8-ig kell táncolni. Bárki bármikor becsatlakozhat, de a versenyben csak azok vesznek részt, akik végig táncolják a nyolc órát. Óránként van 7 perc szünet, és tánc közben lehet enni, inni , telefonálni is.
A versenyt Grecsó Zoltán táncos vezényli, és néha híres emberek is felbukkannak majd a parketten.
Szeretnék tulajdonságaimmal rád hasonlítani. Mit tegyek, hogy szent legyek? Vágjam rövidre a hajam? Öltözzek férfinak? Harcoljak mint te? A máglyahalál muszáj? Az nem elég ha teljes szívemből bánom minden bűnömet, mert azokkal a Jóistent megbántottam?
Bálint András és Jordán Tamás. A két nyolcvanas, akik hétéves koruktól barátok. Szomszédok voltak és osztálytársak is. Színészek lettek. Színházakat is vezettek. Egy nagy generáció két legendás alakja.
2022 decemberében járunk. Emese és Blanka lakótársak a III. kerületben egy egyszobás panellakásban. A lányok kapcsolata nagyon szoros, ahogyan az két együtt élő, egyedülálló legjobb barátnőnél lenni is szokott. Az előadás alatt három napjukat követhetjük végig, ahogyan közös borozós, játszós estéket tartanak.
A „New Age”-spiritualitással átszőtt történet különböző mentális síkokat jelenít meg,miközben a külső es belső világokkal játszik.
Balett, Broadway, Bernstein, Balanchine – csak néhány a Lábujjhegyen sorozat júniusi előadásának kulcsszavai közül. Ezen az estén kiderül, hogy miért lett a West Side Story majdnem East Side Story; hogy mi volt a legfontosabb különbség Fred Astaire és Gene Kelly között; de arra is fény derül, hogy miért nincsenek a balettben anyósok…
Megpróbáljuk elmesélni milyen az, amikor nem tudunk mesélni. Amikor az ember nem tud enni, aludni, olvasni. De más mesélnivalónk is van, például a nőiségről, furcsa bulikról, megközelíthetetlen férfiakról és gazdag írónőkről. Az öngyilkosság és annak vágya mai napig őrületes tabu, nehezen felvállalható állapot, mely azokat is eléri akik kiváltságos körülmények között élnek. Akik éleslátóak, jóltápláltak, fiatalok és tehetségesek, mint Esther Greenwood. Sylvia Plath kultregénye ördögi pontosságú írás az elidegenedésről.
Minden vonz, lehúz a közeli mélybe, különösen a lábam, már igazán messze van tőlem a lábam, sokkal messzebb, mint a többi testrészem, mármint a fejemtől, mert ott húztam meg magam, a fejemben, nem tévedés, a lábam mintha mérföldekre lenne, és azt hiszem, legalább egy hónapig tartana, ha magamhoz akarnám húzni,hogy megmossam, mondjuk, attól a pillanattól kezdve egy hónapig, amikor egyáltalán megtalálom.
Előadásunk főszereplője lehetne bármelyikünk, aki a színházi világba csöppenve keresi magát, keresi az értelmet, és a választ a saját kérdéseire. De ebben a világban méltatlan és igazságtalan helyzetekbe kerül, kiszolgáltatottá válik, szorong, alkalmatlannak érzi magát.
Cseh Tamás zenéje elemi erővel képes hatni az emberre, egyszerű és személyes, olyan mintha kifejezetten neked énekelne. Bereményi Géza zsenije pedig kortalanná teszi a szövegeket, így aktualitását soha nem veszti el, hiszen nem csak egy politikai korszakról szólnak, hanem a magyar ember lelkét mutatják meg. A „féldecis rezsimek” elmúlnak, de mi és a dalok itt vagyunk, és így Tamás is.
TOKYO SUNRISE 2023.
Fapados kísérleti hipnózis
eredetileg egy lakásperformanszt akartam, amiben többen szerepelünk, minden helyiségben valaki más csinál valamit, csak tulajdonképpen lakás az nincs, meg igazából leginkább egyedül vagyok benne, és ha úgy vesszük akkor nem is mindig csinálok valamit, szóval tulajdonképpen az van hogy én dumálok magamról egy órán keresztül, és próbálok magammal kezdeni valamit, vagyis hogy azzal az állapottal ami azzal jár, hogy kénytelen vagyok beismerni, hogy sok év kemény munkája végre beért, és sikeresen felnőtté váltam, meg ha minden jól megy, közben valami ki is derül, például, hogy mikor lettem tündérkirálykisasszony, hogy miért nem szeretek pisilni, meg hogy miért csinálok 20 évesen magamról előadást, és hogy hogyan nem fogja ez megoldani az összes társadalmi problémát, pedig annak mindenki örülne
Az IDIL című előadás a testben jelen lévő elváltozásokat idézi meg miközben mi, a résztvevők, finom limonádénk szürcsölése közben érzékelhetjük a levegőben kavargó emlékek és ízek felfordulását.
Filmvetítés: Eszkimó asszony fázik
Ezt követően beszélgetés, majd Víg Mihály rövid koncertje.
Kerekasztal-beszélgetés Ráskó Eszterrel, Lady Dömperrel és Szabó Attilával, a TASZ munkatársával.
"Ebben az apró, félelemmel teli közösségben magánoktatók biztatják a gyermekeket önfelfedezésre, anyák az arcukra kőmosolyt faragva suttognak eltűnt férjeikről, és a sötét sikátorokban ólálkodó lázadók szerveznek ellenállást.
Ez egy színházi társasjáték. Színházi, mert elmesél egy történetet: elmeséli a nép ellenségét. Illetve annak egy részét és nem is a program mesél, hanem a résztvevők döntései írják a történetet… és társasjáték is, viszont nem az a dobok-lépek fajta. Semmi dobókocka, rengeteg döntés: szabad mozgás a dráma helyszínein, interakció a polgárokkal, dilemma helyzetek.
A Free Egyetem előadója ezúttal Csányi Vilmos, a Széchenyi-díjas biológus, biokémikus, etológus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja, a Magyar Tudomány volt főszerkesztője Kutatási területe az állati és emberi viselkedés, valamint a biológiai és a kulturális evolúció kérdései. Tudományterjesztési és szépirodalmi munkássága is jelentős. Ritkán hallgathatjuk élőben, most megtehetik. Az előadás végén kérdezhetnek is.
moderátor: Korcsmáros Felícia (újságíró)
vendégek: Jakobovits Kitti (pszichológus, irodalomterapeuta), Koczor Nóra (pszichológus), Lil Frakk (rapper), Szabó Balázs Máté (humorista)
A diplomafilm vetítéseken bemutatjuk a filmes, tévés és dokumentumfilmes hallgatóink vizsgafilmjeit.
A diplomafilm vetítéseken bemutatjuk a filmes, tévés és dokumentumfilmes hallgatóink vizsgafilmjeit.
A beszélgetés fókuszában a közoktatásban tanuló diákok mentális zavarai állnak (depresszió, szorongás, evészavarok). A közoktatás szereplőinek fontos szerepe van abban, hogy a lelki problémákkal küzdő serdülők merjenek segítséget kérni, segítő szakemberhez fordulni.
„Chaplin bajuszkái/ őriznek ma mindent,/ mi Európa arcán/ még európai” (Majakovszkij)
Cseh Tamás élettörténetét mesélik el a születésétől a haláláig több, mint 20 dal kíséretében. Cseh Tamás karaktere és emlékezete egyedülálló, mindannyiunk számára közös nevező.
A független színházak helyzetéről fogunk beszélgetni. Célunk, hogy megértsük a függetlenek körüli diskurzust, hogy miért fontos a jelenlétük, hogy hogyan működnek, mitől függetlenek? Szeretnénk pontosan érteni, hogy mi az, ami a hírekben szerepel, mi van a függetlenekkel? És milyen jövő vár ezekre a társulatokra?
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!