Program


Éjfélkor Párizsban (2011) - A nagy Woody Allen menet / MÜPA FILMKLUB

Éjfélkor Párizsban (2011) - A nagy Woody Allen menet / MÜPA FILMKLUB

Angol nyelven, magyar felirattal.
A vetítést megelőző és az azt követő beszélgetés magyar nyelven zajlik.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. május 27. hétfő, 19:00

MÜPA FILMKLUB
Éjfélkor Párizsban (Midnight in Paris, 2011)
A nagy Woody Allen menet

Az eleje kedves, de unalmas. Egy zeneszám erejéig (Si tu vois ma mère) nézegethetjük Párizst - mint alkalmi turisták. Aztán a főcím alatt - képen kívül - egy romantikus amerikai fiatalember és lényegesen gyakorlatiasabb menyasszonya beszélgetnek Párizsról. Lesz ebből valami? De még mennyire! Az Éjfélkor Párizsban Woody Allen egyik legmulatságosabb filmje.

Kétségtelen, hogy valamivel halkabban kacagunk, mint a lelki rokon Picasso kalandjai esetében, de ez talán azért van így, mert időutazásba bonyolódott hősünk, Gil Pender (Owen Wilson), a sikeres hollywoodi forgatókönyvíró Párizsban is a regényén dolgozik, elmélkedik. Keres valamit, amit Beverly Hillsben vagy Malibuban nem lehet megtalálni. És közben belehabarodik Párizsba. Gil bizonytalan önmagát és írói kvalitásait illetően, miközben a gyakorlatias menyasszony, Inez (Rachel McAdams) bizonytalan Gilhez való viszonyában, ami azért igen pozitív hozzáállás ahhoz képest, hogy a szülei egyenesen utálják. Inez viszont vonzódik volt tanárához, Paulhoz, aki mindent jobban tud… Nem lenne tisztességes előre minden fordulatot lelőni, de annyit elárulhatunk, hogy Gil éjszakánként visszapottyan az 1920-as évek Párizsába, az avantgárd kellős közepébe, Fitzgerald, Hemingway, Gertrude Stein, Salvador Dalì és Picasso társaságába. Voltunk már Woody Allennel időutazáson, hiszen Az alvó (1973) 2173-ba röpített bennünket. Már arra is volt példa, hogy az egyik írásában a Bovarynéba rándult át - amitől a regény egy kicsit megváltozott… Nyilvánvaló, hogy a 2010-ből érkezett látogató is nyomot hagy a múltban, vagyis a jövőn. Ha idegenvezető segítője (Carla Bruni, azaz Madame Sarkozy) jól fordított. Hú, de zavaros ez az egész. Amúgy meg egyáltalán nem zavaros, hiszen szépen, kereken kibontakozik egy fontos kérdés: melyik volt az igazi aranykor? Hogyan is van az, hogy az Itt és a Most valahogyan mindig alulmarad azokkal a helyekkel és korokkal szemben, amelyekben nem volt szerencsénk élni?

Rendező: Woody Allen
Házigazda: Réz András

Rendező: Müpa

Ajánlatunk


Két férfi életközepi válságát ismerhetjük meg Neil Simon eredetileg színdarabnak íródott, de 1968-ban filmként is debütáló vígjátékában

Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.

A rembetikót gyakran emlegetik „görög bluesként”. Ez a tradicionális kisázsiai zenén alapuló, görög folkkal keveredő, viszont a városi hagyományokban is mélyen gyökerező, fénykorát az 1930-50-es években elérő műfaj az emberek életét, vágyait és küzdelmeit tükrözi.

Ajánló


A 90-es évek ikonikus filmvígjátékából készült musicalsiker, a West Enden és a Broadwayn már nézők millióit elcsábító Apáca Show az…

Vanya Simon Stephens darabja Csehov nyomán | színházi közvetítés felvételről, 122 perc, 2024 angol nyelven, magyar felirattal

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!