Tytuł


Barokk koncert: Händel, Caldara, Vivaldi

Barokk koncert: Händel, Caldara, Vivaldi

A kontratenor Kangmin Justin Kim mintha egy k-pop együttesből lépett volna elő: extravagáns, szemtelen stílusához olyan hang társul, ami több nemzetközi szaklap toplistájára is eljuttatta már. Ő lesz a szólistája a Nicolas Altstaedt vezette együttesnek.  więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Poniedziałek, 9 Stycznia 2023 19:45

A csellista a Hamburger Abendblatt írója szerint külön kategória szakmájában, de több újság beszámolójából is kiderül: a sarmőr külső mögött zenei szélsőségek, elképesztő technika, meleg hangszínek és közvetlen kommunikáció rejlik. Ez a tűz és vagányság találkozik a barokk korszak egyik legszebb világi vokális művével, a csellóirodalom remekeivel, Händel meséivel, Caldara eleganciájával, Vivaldi frissességével és Sigrid T’Hooft autentikus gesztikájával, hogy mindebből egy igazán emlékezetes barokk produkció szülessen historikus hangszereken.

A vonószenekar hangszereinek kaleidoszkópszerű kapcsolódásai – ez adja Händel egyetlen hónap alatt írt Op. 6-os tizenkét concerto grossójának megunhatatlan sokszínűségét. A táncszvit jellegű d-moll mű első tételében kimért, pontozott ritmusú francia nyitány előzi meg az összetett, gyakran drámai fúgát. Antik stílusú, melankolikus air következik, majd egy allemande-ra és egy courante-ra emlékeztető gyors tétel. A darabot vidám, a magas és mély vonósok kontrasztjával játszó gavotte-szerű finálé zárja.
Velencében született, kiváló concertókat írt, Antoniónak hívják, de nem Vivaldi – ki az? Caldara nevével manapság ritkán találkozni a koncerttermekben, pedig saját korában meghatározó szerző volt – Bach előszeretettel tanulmányozta zenéjét. Több vonós hangszeren is játszott, különösen vonzódott a csellóhoz. A d-moll versenymű osztrák udvari zeneszerzőségének idején született. Az imitációkra épülő elegáns és drámai nyitótétel után siciliano stílusú adagio, majd felszabadult és élénk finálé következik.

A versenyművek háromtételes velencei iskoláját követte a Caldaránál két évvel fiatalabb Vivaldi is. Concertóiban hangszercsoport helyett szólista áll szemben a zenekarral. Több mint huszonöt csellóversenye közül a koncerten elhangzó a-moll művét nem sokkal halála előtt komponálta. Az első tételben a Juditha triumphans című oratórium egyik áriája jelenik meg: a kromatikus zene a tomboló szélben imbolygó fecske képét idézi. A lassú tétel után a finálé a rondót és a variációs formát kombinálja.
A Minósz király fogságában sínylődő Daidalosz és fia különleges módját választja a szökésnek. Az ezermester apa viasszal összetapasztott tollakból szárnyat készít, ám a szófogadatlan és kíváncsi Ikarosz túl közel száll a Naphoz, a viasz elolvad, és a telhetetlen fiú vízbe fullad. A huszonkét éves Händel a pletyka szerint egy herceg szeretőjének udvarolt, talán neki is szólt Benedetto Pamphili tanulságos és allegorikus szövege, amelyből a szerző kiemelkedő gambaszólóval színesített, gyönyörű kantátát komponált.

Georg Frideric Händel: d-moll concerto grosso, Op. 6, No. 10, HWV 328
Antonio Caldara: d-moll versenymű csellóra és két hegedűre
Antonio Vivaldi: a-moll csellóverseny, RV 419
Georg Frideric Händel: Tra le fiamme (Lángok között) – kantáta, HWV 170

Kangmin Justin Kim (kontratenor)
művészeti vezető és cselló: Nicolas Altstaedt
barokk gesztika: Sigrid T’Hooft

A koncert időtartama 150 perc

Nasza oferta


Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

Ildikó kiváló szakpolitikus, aki komoly karrier előtt áll, amennyiben le tudja küzdeni egy apró hibáját: nem tud hazudni.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.