
Beethoven / Csajkovszkij - Concerto Budapest 23/24 V2
MŰSOR:
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: 4. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
CSAJKOVSZKIJ: 5. szimfónia, op. 64
Nyikolaj Luganszkij zongora
Vezényel: Keller András
MŰSOR:
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: 4. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
CSAJKOVSZKIJ: 5. szimfónia, op. 64
Nyikolaj Luganszkij zongora
Vezényel: Keller András
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Lørdag, 21. Oktober 2023 19:30
Az 1956-os forradalom és szabadságharccal szinte egybeforrott Beethoven-nyitány (amely az események alatt majdhogynem végtelenítve szólt a rádióban), októberi hangversenyünk nyitószáma, a forradalomra való emlékezés jegyében szólal meg. Goethe Egmont című drámájában a címszereplő holland gróf a spanyol elnyomás ellen küzdő, szabadságukért harcoló németalföldiek élére áll, majd elbukik. A küzdelmes hang a bonni mester leglíraibb, legromantikusabb, talán legeredetibb hangú G-dúr zongoraversenyében is megjelenik. Ez a színpad „bent van” – hogy a Kékszakállú prológjának ismert sorára utaljunk – az emberi lélek gyötrődései (zenekari recitativo) küzdenek a megváltó, mindent elsimító szerelemmel (zongora kantilénája), vagy, ahogy egy korai Beethoven-monográfiában olvashatjuk, Orfeusz könyörgése áll szemben az alvilág zord, fejrázó tagadásával. Csajkovszkij 5., e-moll szimfóniájában az érzelmi görbe még jobban aláhanyatlik, a tételekben „leit-motiv”-szerűen visszatérő kopogó sorsmotívum a szerző szavaival élve „teljes meghajlás a sors, illetve a végzet kifürkészhetetlen parancsa előtt.” E programmondatnak valamelyest ellentmondva a tételekben tobzódóan gazdag karakterek, változatos zenei gondolatok egész sorát élvezhetjük, a sorsmotívum különböző alakváltozásai inkább mementóként, figyelmeztetésként törik meg az eseménysort.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal utolsó közös operája derűs és megható búcsú a tovatűnt, békebeli Bécstől, és hasonló érzést keltve tér vissza most a MET repertoárjára az Arabella – az idén elhunyt Otto Schenk 1983-as rendezésében.
HA Család - Csukás István – Bergendy István: Süsü, a sárkány zenés mesejáték
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.