Tytuł


Classicus Quartet: Das Wohltemperierte Streichquartett 17. – Vallomások és aforizmák

Classicus Quartet: Das Wohltemperierte Streichquartett 17. – Vallomások és aforizmák

A Classicus Quartet ötödik évébe lépő sorozata a vonósnégyes-irodalom egyedülálló keresztmetszetét kínálja a BMC Koncerttermében. A hangnemek szerint csoportosított művek előadása után most élő zeneszerzők osztoznak a sorozatból eddig méltatlanul kimaradt komponistákkal a Das Wohltemperierte Streichquartett 2022/23-as záró évadának műsorán.

 więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: niedziela, 20 Listopada 2022 18:00

Húszas évei vége felé, fekete-erdei nászútja alatt kezdte írni Mendelssohn az op. 44-es három vonósnégyest, amelyek közül a második ugyanabban a hangnemben készült, mint a Hegedűverseny. A két szélső tétel kifinomult és szenvedélyes izgatottságát, állandóan lábujjhegyen táncoló, már-már ideges virtuozitását a dalszerű harmadik tétel bensőségesen lírai hangvétele ellensúlyozza, de nem hiányozhat Mendelssohn védjegye, a könnyedén suhanó, gazdagon díszített és sziporkázó scherzo sem.
Nem csak technikai kihívásokkal néz szembe, aki kézbe veszi a zongoraoktatás egyik alapkövét, Bartók Mikrokozmoszát: elleshet zeneszerzői fogásokat, és karakter-, illetve programzenei darabokat is talál. Soós András zeneszerző, karnagy, karmester még 1985-ben, Bartók halálának 40. évfordulóján készítette az első Mikrokozmosz-átiratokat a 180-as Csoport számára. Évtizedek során nyerte el végső formáját az az idén megjelent sorozat, amely majdnem az összes bartóki tételt adaptálja különféle vonósegyüttesekre.
Helyenként Bartók hatását mutatja a Szovjetunióba menekült lengyel zsidó zeneszerző, Weinberg 15. vonósnégyese. Az aforisztikus tömörségű kilenc tételt a zeneszerző címmel nem, csak metronomjelzésekkel látta el. A mű hangulati programja az első három tétel introvertált, csendes vallomásától a következő három tétel határozottabb hangütésén, a hetedik tétel kitárulkozó líraiságán és a nyolcadik tétel szinte táncos pizzicatóin át a korábbi tételekre visszautaló, ismét kissé borús kilencedik tételig ível. A disszonanciák világában is előszeretettel kalandozó darab nem egyszer kacsintgat az atonalitás felé.

Műsor:

Felix Mendelssohn: e-moll vonósnégyes, op. 44 no. 2
Bartók Béla – Soós András: Mikrokosmos – válogatás
*****
Mieczysław Weinberg: 15. vonósnégyes, op. 124

Közreműködik:

Langer Ágnes - hegedű
Kökény Eszter - hegedű
Tornyai Péter - brácsa
Zétényi Tamás - cselló
Bevezetőt mond: Farkas Zoltán - zenetörténész

Nasza oferta


Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

A Budapesti Operettszínház kiemelten fontosnak tartja, hogy támogassa autista embertársainkat a minél teljesebb élet megteremtésében és megélésében, ezért – ahogyan immár hagyománnyá vált – idén is gálakoncertet rendez az Együtt az Autistákért Alapítvány javára.

Proponujemy również


3+ 90 perc, 1 szünettel Bábtechnika: kesztyűsbáb, pálcás báb

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.