Program


Gardiner 80 – John Eliot Gardiner és az Angol Barokk Szólisták / Isabelle Faust és Antoine Tamestit

Gardiner 80 – John Eliot Gardiner és az Angol Barokk Szólisták / Isabelle Faust és Antoine Tamestit

Korunk egyik legnagyobb karmestere, Sir John Eliot Gardiner a historikus előadásmód területén olyan zeneszerzők specialistája, mint Monteverdi, Bach, Mozart, Beethoven, ugyanakkor „mindenevő” dirigens, aki modern hangszeres együtteseket is vezényel, s repertoárján megtaláljuk Schumann, Brahms, Berlioz, Massenet, Bizet, Ravel alkotásait is.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. január 14. szombat, 19:30

Élete három nagy műve a Monteverdi Kórus, az Angol Barokk Szólisták, valamint A Forradalom és Romantika Zenekarának megalapítása és vezetése. E három közül az Angol Barokk Szólisták kísérik el, hogy a karmester nyolcvanadik születésnapja örömére Haydnt és Mozartot játsszanak a Müpa közönségének.

John Eliot Gardinert korunk egyik meghatározó Bach-karmestereként tartják számon, de aki valaha is hallotta vezényletével Monteverdi Vespróját, Beethoven szimfóniáit vagy Brahms Német requiemjét, meggyőződhetett sokoldalúságáról. Muzsikálásának egyik fontos jellemzője az elmélyültség, egy másik azonban az energia és a kivételesen erős indulati tartalom. A modern instrumentumokon játszó Monteverdi Zenekar 1978-ban váltott át kópiahangszerekre - ettől számítjuk az egyszerre perfekt és szuggesztív tolmácsolásairól nevezetes Angol Barokk Szólisták működését. Mostani műsoruk egy kései Haydn- és egy érett Mozart-szimfónia kifinomultsága és szellemessége között kínálja Mozart felejthetetlenül költői hegedűs-brácsás sinfonia concertantéjának személyes hangú poézisét. A két szólista, a hegedűs Isabelle Faust és a brácsás Antoine Tamestit korunk legkiválóbb vonós játékosai közül való, művészi nagyságrendjük illik Gardineréhez, produkciójuktól pedig bízvást várhatjuk, hogy a kivételes alkotás minden gazdagságát és szépségét felszínre segíti.

Haydn: Esz-dúr szimfónia, Hob. I:84
Mozart: Esz-dúr sinfonia concertante hegedűre, brácsára és zenekarra, K. 364
Mozart: C-dúr („Linzi”) szimfónia, K. 425


Közreműködők:

hegedű: Isabelle Faust
brácsa: Antoine Tamestit

Ajánlatunk


Lázár Ervin mesejátékát már számos változatban láthatták az író rajongó olvasói. Tévéjáték, könyv, vagy színházi formában, sőt egy generáció nevelkedett Dömdödöm kedves versmondásán, vagy Bruckner Szigfrid hencegő oroszlán nagyzolásain.

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

Ajánló


"Az improvizációval és interaktivitással fűszerezett, porcukor illatú estén felülünk az érzelmi hullámvasútra, és hősünkkel együtt fejest ugrunk egy különös kalandokkal…

Három nő és három férfi, ez egy szextett – bár a szerepek meglepően cserélődnek ezen a viharos éjszakán. Eleinte minden…

A Puskás musical a leghíresebb magyar ember és az Aranycsapat történetét dolgozza fel, és állít méltó emléket neki. A darab…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!