
HANGULATOK ITÁLIÁBÓL Kobayashi bérlet 2.
Ezen az estén majdnem minden és mindenki olasz.
Ezen az estén majdnem minden és mindenki olasz.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. november 30. szerda, 19:30
HANGULATOK ITÁLIÁBÓL
Csak néha adódik egy kis „bújócska”. Igaz, hogy az utókor francia zeneszerzőként tartja számon, Cherubini azonban Toscanában született. Mendelssohn Olasz szimfóniáját német zeneszerző írta, ám a mű szinte kicsattan Itália életörömétől. És Szergej Krilov? Életrajzai oroszországi születésű, de olasz illetőségű művészként mutatják be – aki ráadásul Stradivari hangszeren játszik. A műsor középpontjában megszólaló versenymű, Paganini alkotása minden bújócska nélkül, magától értődőn és lehengerlően olasz...
Hogy a koncerten csak majdnem minden és mindenki idézi Itáliát, az a karmesternek köszönhető. Farkas Róbert Ózd szülötte, tanulmányait Budapest után Berlinben végezte, és pályafutásának első fontos sikereit is német földön aratta. Jelenleg a MÁV Szimfonikusok művészeti vezetője. Szergej Krilov Moszkvában látta meg a napvilágot, szédítő karrierje elején versenyek sokaságát nyerte meg, majd a világ legtöbb jelentős karmesterével együtt muzsikált. A Müpában Kocsis Zoltán vezényletével mutatkozott be Bartók Hegedűversenyének szólistájaként, s a karmester az előadás után így szólt hozzá: „a te Bartókod magyarul szól”.
Cherubini leghíresebb operája a Médeia, amely 1797-ben keletkezett – nyitánya a zeneszerző legkedveltebb zenekari darabja. IV., d-moll hegedűversenyét Paganini negyvenhét évesen, 1829-ben, tizenegy évvel halála előtt írta. A mű kézirata sokáig kallódott, modern kori bemutatója 1954-ben, Párizsban valósult meg. Az Olasz szimfóniát Mendelssohn itáliai élményei ihlették, ősbemutatója 1833-ban zajlott le. Alig hihető, de a zeneszerző elégedetlen volt művével: még az átdolgozott változatot sem jelentette meg nyomtatásban.
Műsor:
Luigi Cherubini: Médeia – nyitány
Niccolò Paganini: I. (D-dúr) hegedűverseny, op.6.
***
Felix Mendelssohn: IV. (A-dúr, „Olasz”) szimfónia, op. 90
Közreműködik:
Sergej Krylov hegedű
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Farkas Róbert
Vonzások és választások Bartók Béla: A csodálatos mandarin, Sz. 73, BB 82 – színpadi előadás a Duda Éva Társulat közreműködésével; A kékszakállú herceg vára, Sz. 48, BB 62
Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával ragadó és vicces családi musicalben ezekre a kérdésekre is fény derül.
Bezártság és izoláció, szabadság és végtelenség. FrenÁk koreográfiájában az érzéki koreográfiai szerkezetek dinamikus mozgásformák által nyernek láthatóságot és ragadják magukkal a nézőt.
A filmtörténet kultikus darabja a világon először a Játékszínben kerül színpadra.
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…
szellemi és nyelvi bravúrokkal teli családtörténet Az előadás 12 éven felüli nézőinknek ajánljuk!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!