
Kertész Mihály: Az utolsó hajnal - NÉMA – FILM – ZENE
Milyen zenék szóltak egykor a némafilmek kíséreteként? Az igazság az, hogy erről nagyon keveset tudunk. több
Milyen zenék szóltak egykor a némafilmek kíséreteként? Az igazság az, hogy erről nagyon keveset tudunk. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. március 20. szerda, 19:00
Előfordult zongorás, orgonás vagy a jelentősebb filmszínházakban zenekari kíséret is. Ezen a filmvetítéssel egybekötött koncerten mindegyikből kapunk ízelítőt, az est második felében pedig rekonstruált zenekari kísérettel nézhetünk meg egy valódi filmritkaságot: a később hollywoodi sztárrendezővé vált Michael Curtiz, vagyis Kertész Mihály 1917-es, nemrég előkerült alkotását, Az utolsó hajnalt.
A zene kezdettől fogva meghatározó szerepet játszott a filmtörténetben, igaz, a némafilmkorszakban funkciója a hangzó kíséretre korlátozódott. A kisebb mozikban zongora, a közepes méretűekben szalonzenekarok, a nagyobbakban orgona vagy akár kamarazenekar is kísérhette a vetítéseket. A koncert folyamán konkrét filmrészleteken mutatjuk be a némafilmek zenei kíséretének különböző fajtáit, ebben Kurutz Márton filmtörténész lesz segítségünkre, majd az est második felében teljes egészében levetítjük a Casablanca legendás rendezője, Kertész Mihály korai, még Magyarországon forgatott némafilmjét, Az utolsó hajnalt, a korabeli dokumentumok alapján rekonstruált élő zenei kísérettel. Mit jelent ebben az esetben a rekonstrukció? A Fesztivál Színházat egy nagyobb, múlt század eleji pesti mozinak képzeljük el, amelyben kamarazenekar (a Dubóczky Gergely vezette Budapest Sound Collective) kíséri a filmeket. Mivel a „filmzenék” ilyen esetekben klasszikus zenei slágerek tarka egyvelegét jelentették, a filmhez Balogh Máté zeneszerző és Fazekas Gergely zenetörténész készít zenetörténeti válogatást, vagyis az egzotikus környezetben, arisztokraták között játszódó, fordulatos történetvezetésű filmritkasághoz Mozart, Beethoven, Johann Strauss, Wagner és más zeneszerzők műrészletei adják majd a zenei hátteret.
Műsor:
Bach, Mozart, Beethoven, Johann Strauss és Wagner műveinek részletei
Vezényel: Dubóczky Gergely
Közreműködők:
zongora, Hammond-orgona: Fassang László
műsorvezető: Fazekas Gergely
szakértő: Kurutz Márton
Budapest Sound Collective
hangszerelés: Balogh Máté
A program a Nemzeti Filmintézettel együttműködésben valósul meg.
Rendező: Müpa
Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical. A történet ismert: nyüzsgő kikötő, a tenger hullámzása, régi-új szerelmek, esély egy új életre, őrült karneváli forgatag, intrika, bosszúvágy, elégtétel és Párizs, hol jobb és könnyebb az élet... mind-mind megelevenedik Alexandre Dumas világhírű regényének zenés színházi adaptációjában.
A vidéki munkásközegben játszódó történetben egy megözvegyült ácsmester küzdelmét követhetjük végig, aki egyre jobban elveszik a szociális ellátórendszer abszurd módon…
Dumaszínház est
Jane Austen: Büszkeség és balítélet Rendező: Valló Péter romantikus dráma
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!