
Trio Mikrokosmos - Fóris Zsófia, Forgó Boglárka és Lescsinszky Áron kamaraestje - A tehetség kötelez
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 29. Oktober 2023 19:00
Dvořák: 4. (e-moll) zongoratrió, op. 90 („Dumky”)
SZÜNET
Martinů: 1. zongoratrió
Smetana: g-moll zongoratrió, op. 15
Fóris Zsófia (hegedű), Forgó Boglárka (cselló), Lescsinszky Áron (zongora)
A trió három fiatal zenészét 2019 óta intenzív közös szakmai munka és az ehhez társuló zene iránti elkötelezettség jellemzi. Megalakulásuktól kezdve dolgoznak repertoárjuk bővítésén, és időközben számos szólóhangszeres verseny díjazottjai lettek. Trióként lehetőségük nyílt játékukat bemutatni a Zeneakadémia koncerttermeiben és a Magyar Zene Házában. Jelenleg a Zeneakadémia másodéves hallgatói, Kiss Péter osztályában végzik kamarazene-tanulmányaikat. Közös munkájuk gyümölcseként a IX. Országos Kamarazene Versenyen 1. díjban és előadói különdíjakban részesültek, illetve az idén februárban, a Zeneakadémia által rendezett Weiner Leó Országos Kamarazene Versenyen a vonós-zongorás kategória 1. díját és a közönségdíjat is elnyerték.
Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.
A Szent István Bazilika műemlék Angster-orgonája kizárólag a pénteki esti orgonakoncerteken szólal meg. A változatos program gazdag zenei éléményeket kínál, a hangversenyek előadói Liszt-díjas, Érdemes Művész és Junior Príma-díjas orgonaművészek, illetve elismert operaénekesek és hangszeres művészek, akiknek a közreműködése garantálja az előadások magas színvonalát.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
Vincenzo Bellini utolsó operája a bel canto valóságos megdicsőülése, amelyet csakis kikezdhetetlen technikájú és stílusérzékű előadógárdával érdemes közönség elé bocsátani.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
Zenés válóok két részben – magyar slágerekkel a ’60-as évektől napjainkig
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.